Thursday, June 02, 2005

Workaholic.

Today i shall blog in malay:

Nari aku ader mood nak meluahkan perasaan aku...
Perasaan frust.
Cuber kwn2 tgk jam, dah pkl brape skrg?. 9.30 mlm kan.
Dan teka aku ader di mana skrg?.. cuber lah teka...tak payah suruh teka, korang mesti dah dpt sensed kan, aku ada pat kerja.
Kwn2, nak tahu aku dtg kerja pkl brape?... cuber teka sket?....7.30 pagi?... oh bukan.... Nari aku dtg 6.30 pagi, aku dah sampai keje... lincah kaduk aku siap selepas solat subuh. Aku rayu kepada abah aku beb.. Mintak tolong hantar aku pi kerja.
Asal eh?... asal aku berkerja keras sungguh eh? Ntah lah aku pon tak tahu kenapa... sampai aku tido pon mimpi nie syarikat ('syarikat' kaperrrrr?!!).
Hari2 idop aku tak tenteram, pasal?.. PASAL KERJA..
aku makan eskrim aku teringat.. KERJA...
aku baca buku aku teringat... KERJA...
Aku kluar dgn kwn2 aku... aku teringat.. KERJA.
Setiap kali 'KERJA' timbol dlm kepala otak aku... muker baik2 happy jadi muram.
Segala mood yg gerek2 semua hilang.
Tiap2 mlm hari Ahad, hatiku pilu, mcm ditinggalkan kekasih (iye-iye ah ni bdk!)...
Kerana aku kena pi KERJA keesokan hari...
Aku tahu, bukan semua org favourite dgn KERJA... dan bukan niat aku nak menyeksa korang baca nie entry pasal KERJA. Aku saja nak meluahkan perasaan yg sungguh tak hepi nie.
Dah OK... aku dah rasa lega sket. K. kena sambong keje...


Adakah ini masa utk tinggalkan 'KERJA' ini? ntah laaaaa...
Kalau lama2 kat sini, nampaknya , nanti 40 tahun kahwin lah aku dgn 'KERJA'.

No comments: